The dynamic of real time marketing guarantees a healthy accretion.

Marketing Today

real-time marketingDuring the last couple of years marketing went through some important changes. We saw WhatsApp grow in a vertiginous way and so did Instagram and Pinterest, we witnessed various company acquisitions and startups, all of them connected with the Social Media business; Facebook reached the magic number of one billion users and their age group of users between 45 and 65 is growing above average. It is getting more and more popular to use the internet through mobile devices and to “google” something is daily grind. How the different interest and age groups use Social Media is constantly changing and depends on social, global and as well as on technology trends.

Marketing Tomorrow

Inbound Marketing (real time marketing) will gain even more ground. Brands will contact their clients through their web sites and Social Media Channels will create the emotional ties and vis-versa.

Spontaneous, newsworthy, well-grounded and target audience orientated communication are the basics for customer retention and will influence the decision to buy or not to buy (Inbound-Marketing).

„Messaging“is quickly gaining in importance privately but also in business communication and will shape response time for Marketing Communication enormously. For all marketing activities corresponding adapted Content is crucial.

The constant growth of mobile usage of the internet will give significant distinction to all marketing measures and is asking for flexible, situative applications, user adapted and with the appropriate content (content management). Social Media Advertising, E-Mail Marketing, Video Marketing and Messaging Marketing are strongly on the upswing. Through a differentiated and target audience oriented usage they will become an inherent part of Inbound Marketing. Target audience oriented networking, the use of various marketing channels as well as high quality and newsworthy content, are the basics of today’s marketing. Digital marketing applications and automation of corresponding Marketing Tools will therefore get more and more crucial respecting an optimized usage of different aspects of marketing. The basics of an ideal exploitation of Search Engines (SEO) is in the nature of differentiated networking. Those well in advance planned traditional marketing measures are becoming less and less important.

 

Die Dynamik des „Real-Time-Marketing“garantiert gesundes Wachstum

Marketing heute

Die letzten Jahre brachten im Bereich Marketing tiefgreifende Veränderungen. Wir verfolgten den immens raschen Wachstum von WhatsApp, Instagram oder Pinterest, diverse Firmenübernahmen und Neugründungen im Bereich Social Media, Facebook erreichte den billionsten Nutzer und die Nutzergruppe im Alter zwischen 45 und 65 Jahren wächst überdurchschnittlich. Das Internet wird zunehmend über mobile Geräte genutzt und das „Googeln“ gehört heute zum Alltag. Die Nutzung von „Social Media“ durch verschiedenste Interessen- und Altersgruppen verändert sich stetig und unterliegt sozialen, globalen wie auch technischen Trends.

Marketing morgen

In Zukunft wird Inbound-Marketing („Real-Time-Marketing”) sehr rasch noch weiter an Boden gewinnen. Kunden werden von Marken über die Internetseite angesprochen und über Social-Media-Kanäle emotionell an die Marke gebunden und umgekehrt. Spontane, aktuelle, fundierte und zielgruppenorientierte Kommunikation bilden die Basis für Kundenbindung und Kaufentscheide (Inbound-Marketing).

Das „Messaging“ gewinnt im privaten vor allem aber auch im geschäftlichen Umfeld sehr rasch an Bedeutung und wird die Reaktionszeit für Marketingkommunikation stark prägen. Entsprechend angepasste Inhalte (Content) ist für alle Marketingaktivitäten von entscheidender Bedeutung.

Die zunehmende mobile Nutzung des Internets wird alle Marketingmaßnahmen entscheidend prägen und verlangt flexible und situativ auf den Nutzer angepasste Anwendungen und entsprechende Inhalte (Content Management). Social Media Advertising, E-Mailmarketing, Video-Marketing und Messaging-Marketing sind kräftig im Aufschwung. Differenziert und zielgruppenorientiert angewendet, werden sie zu einem festen Bestandteil des Inbound-Marketings. Die Zielgruppenorientierte Vernetzung der verschiedensten Marketingkanäle sowie qualitativ hochstehende und aktuelle Inhalte bilden die Grundlagen des heutigen Marketings. Die digitalen Marketing Anwendungen und Automation der entsprechenden „Marketing-Tools“ werden dadurch immer entscheidender für eine optimale Nutzung der verschiedenen Marketingkanäle. Eine differenzierte Vernetzung ist auch die Grundlage einer optimalen Nutzung von Internetsuchmaschinen (SEO). Lange im Voraus geplante, traditionelle Marketing-Maßnahmen (Outbound-Marketing) verlieren immer mehr an Bedeutung.

 

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