IDEAL POST LENGTHS

Twitter: Tweets with 100 characters or less get a 17% higher engagement rate.posting

Facebook: Posts with 40 characters get an 86% higher engagement rate than longer posts.

Google+: 60 characters are the optimal length. Keep the headline on the first line.

Paragraphs: 40-55 characters per line help the reader to quickly orientate himself.

Domains: 8 characters are enough. Can be well remembered and don’t use numbers or hyphens.

Hashtags: Your theme shouldn’t have more than 6 characters. Ideally completely do without numbers and avoid slang.

Email subject: one is more likely to open an e-mail if there are between 28-39 characters (12.2%) and CTR rises by 4%.

Title Tags: 55 characters avoid that your title tag will be shortened.

IDEALE POSTLÄNGE

Twitter: Tweets mit 100 Zeichen oder weniger weisen eine um 17% höhere „Engagement Rate“ auf.

Facebook: bei Posts mit 40 Zeichen ist die Engagement Rate um 86% höher als bei längeren Beiträgen.

Google+: 60 Zeichen für einen Beitrag sind optimal. Die Headline sollte auf die erste Zeile beschränkt werden.

Absätze: um sich möglichst rasch Übersicht zu verschaffen reichen 40-55 Zeichen pro Zeile.

Domains: 8 Zeichen reichen, man kann sie sich gut merken und dabei möglichst Zahlen und Bindestriche vermeiden.

Hashtags: mehr als 6 Zeichen pro Thema vermeiden und wenn möglich keine Zahlen und/oder Umgangssprache verwenden.

E-Mail-Betreff: die Öffnungsrate erhöht sich mit 28-39 Zeichen um 12,2% und die CTR steigt um 4%.

Title Tags: um zu verhindern dass unser Title Tag gekürzt wird nicht mehr als 55 Zeichen verwenden.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s