OUR LANGUAGE IS PLASTIC

imagesDid you notice all the new words you are suddenly using while you communicate? You picked them up, you started using them and all of a sudden they are part of your everyday language. Let’s see if you are already familiar with:

–          Catfish: a person who sets up a false personal profile on a social networking site for fraudulent or deceptive purposes.

–          Hashtag: a word or phrase preceded by the symbol # that classifies or categorizes the accompanying text (such as a tweet).

–          Selfie: an image of oneself taken by oneself using a digital camera especially for posting on social networks.

–          Gamification:  is the use of game thinking and game mechanics in non-game contexts to engage users in solving problems. Gamification techniques strive to leverage people’s natural desires for competition, achievement, status, self-expression, altruism, and closure.

–          Tweep: user-created conjunction from Twitter and Peeps (short for people) usually referring to the followers of the person using the word.

–          Crowdfunding: begging for money over the internet.

–          Big Data: we are creating a flood of data and marketing pros are able to gather all that data. When organized and categorized and analyzed, it reveals trends and habits about ourselves and society at large.

Those words don’t only change our way of communicating but some of them significantly change the way we do business.

 

SPRACHEN VERÄNDERN SICH

Ist dir schon einmal aufgefallen, wie sich dein Wortschatz ständig verändert? Wie viele Fremdwörter sich einschleichen? Du hörst diese Wörter immer und immer wieder, du benutzt sie plötzlich selber und ganz unbewusst sind sie Teil deines Wortschatzes. Wir wollen sehen, ob du die folgenden Ausdrücke benutzt und deren Sinn richtig verstehst:

–          Catfish: jemand der auf einer Socialmedia-Seite bewusst ein falsches Profil erstellt (false personal profile) und dieses für betrügerische, irreführende Zwecke verwendet.

–          Hashtag: ein Wort oder ein Ausdruck vorgängig mit einem # gekennzeichnet klassifiziert oder kategorisiert den Begleittext (wie z.B. ein Tweet).

–          Selfie: ein Selbstporträt aufgenommen mit einer digitalen Kamera, das später auf der Seite eines sozialen Netzwerks veröffentlicht wird.

–          Gamification:  die Verwendung von spielerischem Gedankengut und Spielmechanismen außerhalb von Spielsituationen, um Nutzer zu animieren Probleme zu lösen. Gamification-Techniken streben danach die folgenden von Natur aus im Menschen vorhandenen Triebe zu aktivieren: Wettkampfgeist, Erfolg, Statusdenken, Selbstdarstellung, Altruismus.

–          Tweep: eine von Webnutzern kreierte Wortzusammensetzung bestehend aus Twitter und Peeps (Abkürzung für “people”), die sich für gewöhnlich auf die Followers der Person beziehen, die das Wort benutzt.

–          Crowdfunding: Betteln auf dem Internet.

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