FASCINATING FIGURES?

social-media-bandwagonPinterest: social site, all about discovery. Topics are recipes, fashion, babies, decoration and weddings. 68% female users, 32% male. 70 million active users.

Twitter: micro blogging social site, post limited to 140 characters. Largest penetration in the US, spreading slowly and steadily. 5.700 tweets every second. 560 million active users.

Facebook: social sharing site with 1 billion users world-wide. Largest opportunity is the communication with consumers in a non-obtrusive way. 2.5 billion posts shared every day. 1 billion active users.

Instagram: social sharing site all around pictures and new also videos (15 sec). Many brands participate through the use of #Hashtags and posting pictures consumers can relate to. 150 million active users.

Google+: social network built by Google allowing brands and users to build circles. Not many brands active but the ones that are tend to be a good fit. 400 million active users.

LinkedIn: business oriented social networking site. Brands participating are corporate brands giving potential and current associates a place to network and connect. 79% of users are 35 or older. 240 million active users.

 

FASZINIERENDE ZAHLEN UND WER IST WER.

Pinterest: soziale Plattform, es geht vor allem ums Entdecken. Top-Themen sind Rezepte, Mode, Babies, Dekoration und Hochzeiten. 68% der Nutzer sind weiblichen Geschlechts, 32% Männer. 70 Millionen aktive Nutzer.

Twitter: soziale Plattform, Micro-Blogging. Post auf 140 Buchstaben limitiert. Größte Penetration in den USA, expandiert langsam aber sicher. 5.700 Tweets pro Sekunde. 560 Millionen aktive Nutzer.

Facebook: soziale Plattform auf der Inhalte ausgetauscht (ge-shared) werden. 1 Billion Nutzer weltweit. Bietet die größte Möglichkeit mit Konsumenten auf eine nicht aufdringliche Art und Weise zu kommunizieren. 2,5 Billionen Veröffentlichungen die pro Tag untereinander ausgetauscht werden.

Instagram: soziale Plattform auf der Bilder und neuerdings auch Videos (15 Sek.) ausgetauscht werden. Viele Marken partizipieren und verwenden dabei #Hashtags und veröffentlichen Fotos mit denen sich die Konsumenten identifizieren können. 150 Millionen aktive Nutzer.

Google+: soziales Netzwerk von Google, das es den Marken und persönlichen Nutzern erlaubt sogenannte Zirkel aufzubauen. Es gibt nicht viele Marken die auf Google+ aktiv sind, aber für diejenigen die präsent sind scheint es sich zu lohnen.

LinkedIn: ein geschäftsorientiertes Netzwerk. Vor allem Großfirmen engagieren sich und bieten potentiellen und aktuellen Partnern die Möglichkeit sich zu vernetzen. 79% der Nutzer sind 35 oder älter. 300 Millionen aktive Nutzer, Tendenz steigend.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s