THE POWER OF WOW

BoxerThe Alpha and Omega is real-time speed. Information and services have to be delivered NOW, to meet the up-to-the- minute needs of customers. If you don’t have a solution now, if you don’t answer a question to satisfaction now, the customer contacts your competitor. That’s perfectly right, but it’s missing the vital point. It’s not just about “now”, it’s about “WOW”.
You offer the same quality products as your competitors. But that’s not the main point, more important is the power of “wow”. As long as you are not achieving the “wow” factor among your customers, your business is stuck. Your next innovation has to dazzle your customers, to exceed their expectations. An innovation doesn’t only mean a new product it includes customer service. Now how do you rise above all the mediocrity and how do you deliver the “wow” factor?
The good news is: it is easy and cheap! It’s not about making huge investments in altering your product, it’s not the fancy ads and hyping up your company by PR. It is about doing things differently than the rest of the market, the approach needs to be different – and often, by going above and beyond when you deal with clients. This is how you become the sole leader ahead of the pack.
Take your customer service to another level, personalize it, be interested in your customers, listen to them and come up with “wow” effect solutions.

DIE MACHT DES WAU
Das A und O ist Echtzeit-Schnelligkeit. Informationen und Dienstleistungen müssen sofort zur Verfügung stehen, JETZT, um die Bedürfnisse die die Kunden in diesem Moment haben befriedigen zu können. Hast du jetzt, in diesem Moment keine Lösung, kannst du keine zufriedenstellende Antwort geben, geht der Kunde zur Konkurrenz. Genau richtig, aber bei der Aussage fehlt ein lebenswichtiger Punkt. Es geht nicht bloß um „jetzt“ sondern vielmehr um „WAU”.
Du hast dasselbe gute Angebot wie deine Konkurrenz auch. Aber das ist nicht der Punkt, viel wichtiger ist die Macht des „Wau“. Solange du den „Wau-Faktor“ nicht unter deine Kunden bringst, bleibt der Geschäftserfolg aus. Deine nächste Innovation muss die Kunden sprachlos machen, muss all ihre Erwartungen übertreffen. Eine Innovation muss nicht unbedingt ein neues Produkt sein, sondern beinhaltet auch den Dienst am Kunden. Wie kannst du dich aus all der Mittelmäßigkeit herausheben und wie bringst du einen „Wau-Faktor“ an den Mann?
Das Gute ist: das Ganze ist einfach und günstig! Es geht nicht darum große Investitionen zu tätigen, extravagante Werbung zu schalten oder aufgeblasene PR. Es geht einzig und allein darum, Dinge anders anzupacken als die Konkurrenz es tut, anders an die Sache rangehen – und zwar meistens indem man Grenzen sprengt und sich selbst übertrifft. So schaffst du es an die Spitze der Herde.
Erreiche mit deinem Kundenservice eine andere Stufe, personalisiere, interessiere dich für deine Kunden, hör zu und präsentiere Lösungen mit absolutem “Wau-Effekt“.

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