MARKETING TRENDS 2014

trends 2

In marketing time, effort and budget have to be spent wisely. Adapt to new trends and often less is more. Trends you should follow: 1. 2014 Visual Marketing will take center stage, get your hand on visual content more than ever. 2. Switch to inbound marketing. It aims to make your company visible on search machines, social media etc. creating and sharing compelling content for consumers to interact with. 3. Mobile search for local businesses will take the rains, get ready for it. 4. Brand Authority. It’s no longer enough to say how good you are, 2014 you will have to prove it. Messaging, service and content will grow trust over the years. 5. Get personal. As interaction is getting easier and easier consumers love to do it but only with companies which are relevant, engaging, trustworthy and include a human element. 6. Simplicity is the best tactic when it comes to messaging.

MARKETING TENDENZEN 2014.

Wer Marketing betreibt weiß, dass Zeit, Aufwand und Budget sorgfältig verwaltet werden müssen. Man soll sich an neue Trends anpassen, aber oft ist weniger mehr. Trends die es jedoch zu beachten gibt: 1. 2014 wird visuelles Marketing im Vordergrund stehen, es lohnt sich mehr denn je sich damit zu beschäftigen. 2. Der Wechsel zu Inbound-Marketing sollte vollzogen werden. Es zielt daraufhin Ihre Firma aus dem Schattendasein zu befreien, auf Suchmaschinen und sozialen Netzwerken präsent zu sein, indem vertrauenswürdiger Inhalt veröffentlicht und geteilt wird, der den Konsumenten zu interaktivem Handeln auffordert. 3. Die Suche nach lokalen Geschäften auf mobilen Geräten wird Überhand nehmen. Bereiten Sie sich darauf vor! 4. Marken-Autorität. Es reicht heute nicht mehr davon zu sprechen wie toll wir sind, wir müssen es beweisen. Messaging, Dienstleistung und  gute Inhalte helfen Vertrauen aufzubauen, aber es braucht  Zeit. 5. Personifizieren. Da kommunizieren einfach geworden ist, machen es die Kunden gerne, jedoch nur mit Firmen die sachbezogen, einladend und vertrauenswürdig sind und etwas Menschliches an sich haben. 6. Einfachheit ist die beste Taktik wenn es um Messaging geht.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s