SUCCESSFUL POSTING ON FACEBOOK

fb for businessWe don’t have to be a specialist in social media to know that there is no such thing as the perfect Facebook Post. But there are some facts we should consider when we Post. The Post should attract, entertain and engage our audience and we are always looking to be outstanding. TrackMaven, the marketing Maven’s guide to Facebook, analyzed 1.5 million Posts from nearly 6000 brand Pages and herewith underneath some facts you should consider in your strategy:

  • Posts with 80 or more words receive double the engagement.
  • Posts with images see 37% more engagement.
  • Less than 18% of posts are published on a Sunday and get 25% more Likes, Shares and Comments than those published on Wednesday.
  • Most popular day for posts is Thursday (16.82%) and most popular time is lunchtime.
  • Posts published after work, 5pm to 1 am get 29% more interaction than night owls (1am to 8 am) and 11% more than they creat during typical work hours.
  • 87% of interactions are Likes only 5% are Comments and only 8% are Shares.

Important!

  • Try posting when there is less competition in the News Feed you obviously want to avoid the “traffic jam”.
  • Engage your audience. Posts with # get 60% more interaction. Use them to link your posts to larger discussions.
  • Surprise your audience. Posts with exclamation marks get 2.7x more interaction on average. Start a dialogue. Posts asking questions gather 23% more engagement.

Don’t waste your time, do it and do it right.

 

ERFOLGREICH POSTEN AUF FACEBOOK

Es braucht keinen Marketing-Spezialisten um zu erkennen, dass es so etwas wie den “perfekten Facebook- Post” einfach nicht gibt. Aber es gibt einige Fakten die wir beim Posten beachten sollten. Der Post soll Leute fesseln, unterhalten,  Interaktionen auslösen und soll wenn immer möglich hervorstechen. TrackMaven, der Facebook Marketing-Führer hat 1,5 Millionen Posts von nahezu 6000 Markenseiten analysiert und nachfolgend einige Fakten, die wir in unseren Strategien unbedingt berücksichtigen sollten:

  • Posts mit 80 oder mehr Wörtern erreichen das Doppelte an Interaktionen.
  • Posts mit Bildern erreichen 37% mehr Engagement.
  • Weniger als 18% der Posts werden an Sonntagen veröffentlicht und erhalten 25% mehr Likes, Shares und Comments als diejenigen, die am Mittwoch veröffentlicht werden.
  • Der beliebteste Tag zum Posten scheint der Donnerstag zu sein (16,82%) und die beliebteste Zeit scheint die Mittagspause.
  • Posts die nach Arbeitsschluss, 17.00- 1.00Uhr, gepostet werden erreichen 29% mehr Interaktionen als die Nachtschwärmer zwischen 1 Uhr und 8 Uhr morgens und 11% mehr als die Posts, die während der Arbeitet veröffentlicht werden.
  • 87% der Interaktionen sind Likes und nur 5% sind Comments und lediglich 8% sind Shares.

Wichtig!

  • Veröffentliche deine Posts wenn möglichst wenig Wettkampf um den News Feed besteht, ganz offensichtlich willst du „Stauzeiten“ vermeiden.
  • Binde dein Publikum an. Posts mit  # erzeugen 60% mehr Interaktionen. Verlinke deine Hashtags mit ausführlicheren Debatten.

 

Zeit ist Geld, also wenn schon, dann gleich richtig!

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